niedziela, 17 maja 2015

Nowoczesne rybki z ferajny

Zapamiętałam fragment rozmowy, sprzed paru miesięcy, z mamą jednego z moich uczniów. Zapytała mnie wtedy, czy może jeszcze zapisać syna do grupy języka angielskiego. I czy to ja jestem tą nauczycielką, która uczy tak... (tu nastąpiła pauza w poszukiwaniu odpowiedniego słowa)... Tak ... nowocześnie.:) Uff. Odetchnęłam z ulgą. To słowo bardzo, ale to bardzo mi odpowiadało. 

#Po pierwsze: nowocześnie

Nowocześnie, czyli jak? I jaka to jest metoda? Pytają mnie rodzice przed zapisaniem dzieci do grup. Cóż, nowocześnie czyli na tabletach. A jaka to jest metoda? Przez lata przyzwyczailiśmy się, że musimy, ale to naprawdę musimy być uczeni za pomocą jakiejś cudownej metody. Ale czasami brak metody też jest metodą. Aby uczyć innych, a zwłaszcza dzieci - skutecznie, trzeba ich zrozumieć. Wejść w ich świat i spróbować się w nim rozgościć. I przekonać swoich uczniów do tego, że warto uczyć się języka angielskiego. A to już nie jest takie łatwe...



#Po drugie: cyfrowo

Cyfrowość jest kluczem do zrozumienia idei #Cyfrowej Klasy FBT. Cyfrowo, czyli na tabletach. Ale cóż jest warte cyfrowe nauczanie, jeśli nie mamy cyfrowych materiałów dla naszych uczniów. I tu zaczyna się cały proces przygotowywania do zajęć. Długie godziny spędzone przy laptopie czy tablecie... Tylko po to, aby - albo aż po to, aby - moi uczniowie szybciej, ciekawiej i łatwiej przyswajali wiedzę na temat języka angielskiego.:)


#Po trzecie: skutecznie

Skutecznie czyli wyniki naszych uczniów świadczą o nas samych. Skuteczność nauczania języka angielskiego spędza sen z powiek  nie tylko nauczycielom, ale także rodzicom. Podstawowym problemem większości rodziców jest postawienie sobie pytania. I udzielnie na nie odpowiedzi: Czy moje dziecko robi postępy w nauce angielskiego? I jak to zmierzyć? Jeśli uczymy sumiennie, jeśli wkładamy w naszą pracę serce i przyprawiamy ją szczyptą pasji, to wyniki przyjdą z czasem. Nasi uczniowie nas sobą zachwycą. Zanim to jednak nastąpi czekają nas miesiące długiej i wytężonej pracy ... 

Na końcu tej drogi zawsze jest, w przypadku nauki języka obcego, jakiś bardzo konkretny cel. W tym roku moi uczniowie przystąpili do pierwszego w ich życiu Egzaminu Szóstoklasisty (w tym roku, także po raz pierwszy, uczniowie zdawali egzamin z języka angielskiego). I rewelacyjnie zdali egzaminy po trzeciej klasie do klasy z rozszerzonym angielskim. Nowoczesne rybki z ferajny lubią język angielski. I wtedy właśnie przychodzą najlepsze wyniki.:)

Trzymałam za nich kciuki :) Emotikon heart



                                                                                                    Renata Fiszer
                                                                               cyfrowa lektorka języka angielskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz