poniedziałek, 26 maja 2025

Gry i szkoła

Myślę o naszym ostatnim wspólnym projekcie w tym roku szkolnym. To projekt GRA. Gra językowa a w roli głównej występują angielskie czasowniki nieregularne w czasie przeszłym. NIETYPOWI BOHATEROWIE. I zupełnie wyjątkowe projektowe zajęcia językowe. Przez wiele ostatnich lat wspólnie graliśmy w gry językowe aż przyszedł czas na zrobienie własnej gry, gdyż każda uczennica i uczeń ma swoje indywidualne spojrzenie na własny proces uczenia się języka angielskiego. I każdy uczy się trochę inaczej. 

Zanim jednak podsumuję majowe projekty grupy klas 4-5. Shells i Seals, chciałabym jeszcze oddać głos moim tegorocznym maturzystkom i maturzystom, którzy przez jedenaście lat wspólnej nauki w grupie Goldfish, doświadczali projektowego i, ich zdaniem, zupełnie "nie-szkolnego" sposobu uczenia się języka angielskiego.



Oto przypomnienie ich wypowiedzi:

Zapytałam o to moje wieloletnie uczennice i uczniów. Jak oni widzą nasze zajęcia? I jakie miejsce przypada mnie? Oddaję im głos, gdyż, z mojego lektorskiego punktu widzenia, jest on najcenniejszy. I najbardziej wiarygodny.

💚Po siedmiu latach uczęszczania na zajęcia wiem, że gdybym miała wybierać jeszcze raz, nic bym nie zmieniła. Atmosfera i zupełnie nie-szkolny tryb nauczania sprawia, że na zajęcia przychodzi się z przyjemnością. Dzięki Pani ciągle nowym pomysłom, ale i profesjonalizmowi, angielski jest tylko przyjemnością. Dziękujemy.

💚 Na te zajęcia nie przychodzę z przymusu, ale z chęcią. Nie są to lekcje szkolne, gdzie "kujemy" podręcznik, ale na każdych zajęciach robimy coś innego, dlatego zawsze przychodzę z ciekawością, co dzisiaj będziemy robić. Uwielbiam to, że często się śmiejemy. Pani jest wspaniała i zawsze możemy się o wszystko zapytać i poprosić o pomoc.

💚 Odejście od podręczników i myślenia pod kątem pytań i zadań do sprawdzianów i egzaminów.

💚 Fajna atmosfera na zajęciach, pogodnie, wesoło. Nauka w nietypowy sposób. Zaletą jest dużo mówienia po angielsku. Gry, zabawy. Chce się przychodzić. Fajnie by było więcej gier na Kahoot. 

💚 Nie boję się tu zadawać pytań, bo wiem, że ktoś mi pomoże i wytłumaczy.

💚 W naszych zajęciach najbardziej lubię wykorzystanie języka w grach i rozmowie zamiast suchego rozwiązywania zadań. Ciekawym rozwiązaniem jest zdawanie testów w formie online i w taki sam sposób uczenie się.


Dziękując raz jeszcze mojej tegorocznej grupie maturalnej, z którą spędziłam ostatnie jedenaście lat, nie mogę też zapomnieć o prezencie, który przekazaliście szkolnej społeczności. To torba pełna niespodzianek do wykorzystania podczas gier językowych. A najpiękniejsza jest, oczywiście, turkusowa - piankowa - olbrzymia KOSTKA DO GRY. Raz jeszcze Wam dziękuję i wiem, że wspólnie odrobiliśmy najlepiej jak potrafiliśmy, zadanie domowe z empatii. Ta kostka to też ostatnie brakujące ogniwo, czyli "missing link", pomiędzy naszą wspólną nauką języka angielskiego a przygotowaniami do tegorocznych egzaminów maturalnych. I, już wiemy, że maturę ustną zdaliście rewelacyjnie ze średnią 90%, a wśród Waszych osiągnięć, nie zabrakło wyników 100%. Gratuluję Wam z całego mojego lektorskiego serca 💗

Na zakończenie małe podsumowanie. GRY. GRY JĘZYKOWE. Myślenie o nauce języka jak o wielkiej kolorowej planszy do gry. Taki sposób patrzenia towarzyszył też uczennicom i uczniom z grupy Shells i Seals z klas 4-5. I każdy zaprojektował swoją grę inaczej. Nie zabrakło tu ciekawych pomysłów własnych, ale też pojawiły się inspiracje naprawdę wszystkimi grami świata. I pojawiły się też wyjątkowe, indywidualne pomysły na urozmaicenie nauki języka angielskiego. Począwszy od planszy z polami w kształcenie LIMONEK przez własnoręcznie zaprojektowane MONOPOLY aż do plansz łączących różne pomysły, takie jak, np. SNAKES AND LADDERS. Piękna, fascynująca i pełna przygód podróż językowa przez świat uczniowskiej wyobraźni. I, najważniejsze, magicznie spędzony czas podczas nauki języka angielskiego. 

Do zobaczenia więc na szkolnej prezentacji waszych gier językowych a cała relacja już wkrótce na szkolnym Instagramie i Facebooku,

Renata Fiszer 💚

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz